Friday, November 8, 2013

berat badan diramalkan naik

Posted by mrs yaya at Friday, November 08, 2013
apa yang aku target sekarang,nak nampak kurus..tapi rasanya macam susah jer.. untunglah kan kalau ko dah memang berketurunan kurus,kecik..ko bedal banyak mane pun makanan..tetap kurus..dah tak payah diet..tak macam aku ni haa,diet sangat sampai bawa penyakit..

aku sejak 2,3 bulan ni memang gigih nak kurus..sangat teruja bila dah boleh kontrol nafsu makan tu.rasa macam nak LEMPANG DIRI SENDIRI pun ada masa tu..nampak kan..macam tak percaya..

tapi itu la,diet sangat sampai perot masuk angin.bila perot masuk angin, mula la gastrik dan bila gastrik,mula la susah nak bernafas..dan bila susah nak bernafas, mula la aku stress..dan bila stress, mula rasa nak lempang orang..hmm..iye,itu sangat berkaitan..

dan 2,3 hari ni rasa macam makin teruk sampai ganggu aku punya tidur.so terpakse la pergi klinik..
kononnya petang tu dapat la jumpa doktor..jam masa tu dah pukul 415pm..sekali lalu,roadblock pulak..bila dah jpj buat roadblock tu,kompem la jem..dalam hati masa tu memang dah !@#$%.. bila dah sampai, staf klinik tu baru je keluar..heaven kan..;) tak ape i kuat sangat!

nak tak nak terpakse pergi malam la..pukul830pm baru gerak dari rumah..hello,drama episod last oke.harus la tengok..kahkahkah! sampai klinik pukul 845pm.nasib orang tak ramai..

asal gastrik jer muka aku

bila dah jadi macam ni,aku dah susah nak kontrol makan.sekali dah makan, double triple la jawabnye.. dah banyak kali dah jadi macam ni.. tu yang sekejap orang tengok aku gemok,sekejap tengok aku kurus.. jadi mane-mane yang nampak aku gemok tu, sila salahkan doktor..huhu!

semalam alhamdulillah aku dah boleh tido.takde dah asyik terkejut tengah malam..tapi still rasa lagi ni..mana-mana yang sama penyakit macam aku ni,cuba la pergi klinik muslimah ni.klinik dia area-area tok adis..dekat dengan klinik 1malaysia..

harga berpatutan la orang kata..takde la mahal sangat.layanan doktor dah macam kawan rapat yang dah lame lost contact..dalam setengah jam macamtu duk borak dalam bilik dia..kalau aku potong skrip dia,ada la dalam 5minit je..yang lain tu merapu je lebih..

eh?ape?korang cakap per? sebut2 skrip?macam artis? hmmm..i rasa no komen la..

ertis ke ko?hahah! 





0 comments on "berat badan diramalkan naik"

Post a Comment

Friday, November 8, 2013

berat badan diramalkan naik

apa yang aku target sekarang,nak nampak kurus..tapi rasanya macam susah jer.. untunglah kan kalau ko dah memang berketurunan kurus,kecik..ko bedal banyak mane pun makanan..tetap kurus..dah tak payah diet..tak macam aku ni haa,diet sangat sampai bawa penyakit..

aku sejak 2,3 bulan ni memang gigih nak kurus..sangat teruja bila dah boleh kontrol nafsu makan tu.rasa macam nak LEMPANG DIRI SENDIRI pun ada masa tu..nampak kan..macam tak percaya..

tapi itu la,diet sangat sampai perot masuk angin.bila perot masuk angin, mula la gastrik dan bila gastrik,mula la susah nak bernafas..dan bila susah nak bernafas, mula la aku stress..dan bila stress, mula rasa nak lempang orang..hmm..iye,itu sangat berkaitan..

dan 2,3 hari ni rasa macam makin teruk sampai ganggu aku punya tidur.so terpakse la pergi klinik..
kononnya petang tu dapat la jumpa doktor..jam masa tu dah pukul 415pm..sekali lalu,roadblock pulak..bila dah jpj buat roadblock tu,kompem la jem..dalam hati masa tu memang dah !@#$%.. bila dah sampai, staf klinik tu baru je keluar..heaven kan..;) tak ape i kuat sangat!

nak tak nak terpakse pergi malam la..pukul830pm baru gerak dari rumah..hello,drama episod last oke.harus la tengok..kahkahkah! sampai klinik pukul 845pm.nasib orang tak ramai..

asal gastrik jer muka aku

bila dah jadi macam ni,aku dah susah nak kontrol makan.sekali dah makan, double triple la jawabnye.. dah banyak kali dah jadi macam ni.. tu yang sekejap orang tengok aku gemok,sekejap tengok aku kurus.. jadi mane-mane yang nampak aku gemok tu, sila salahkan doktor..huhu!

semalam alhamdulillah aku dah boleh tido.takde dah asyik terkejut tengah malam..tapi still rasa lagi ni..mana-mana yang sama penyakit macam aku ni,cuba la pergi klinik muslimah ni.klinik dia area-area tok adis..dekat dengan klinik 1malaysia..

harga berpatutan la orang kata..takde la mahal sangat.layanan doktor dah macam kawan rapat yang dah lame lost contact..dalam setengah jam macamtu duk borak dalam bilik dia..kalau aku potong skrip dia,ada la dalam 5minit je..yang lain tu merapu je lebih..

eh?ape?korang cakap per? sebut2 skrip?macam artis? hmmm..i rasa no komen la..

ertis ke ko?hahah! 





0 comments: