Tuesday, April 6, 2010

kalau....

Posted by mrs yaya at Tuesday, April 06, 2010


pernah tak korang terfikir kenapa korang menjadi korang?
macam...korang adalah korang and pernah tak korang terfikir
kalau korang adalah orang lain? pernah?

eleh...konfem la pernah kan..selalu aku dengar ada je orang cite2...
kan best kalau aku jadi orang kaya..
boleh kereta sport sebijik...beli rumah banglo cash...
anak 11 pon tak ada hal lah...nak makan apa semua pon boleh..
tak payah pon nak fikir pasal duit...
ada? ada kan korang selalu berangan2..ada? adaaaaaaaaaaaa kannnnn..hehe!

tapi bagi aku..mungkin tuhan tak bagi aku kaya...
sebab..bila aku kaya aku lupa Dia...
bila aku kaya aku lupa kat orang yang tak mampu..
bila aku kaya aku megah dan sombong..
bila aku kaya aku lupa diri...
bila aku kaya aku tak hormat orang...
hmmm...mungkin jugak kan..
sebab kita tak tahu apa yang akan jadi kat kita bila kita kaya...
memang lah kita akan cakap...
bila kita kaya kita tak nak megah,
tak nak sombong, tak nak riak..
tapi kita sendiri belum tau kita berubah atau tak..

bila dalam kereta...aku sejuk2 dengan aircond...ok lah kereta ibu..
aku ni mana ada kereta..lalalalala~~~ then nampak pulak orang naik moto...
dan tetibe hujan...aku kesian tengok dorang...
kesian kadang2 pakcik2 tua yang motor dah uzur...
kat belakang motor ada sayur nak jual..
kelam kabut carik park kat tepi...dan teduh kan sayur2 dia..
dia basah pon tak apa...
kadang2 tengok dorang berhenti kat bawah jambatan...
kene tunggu sampai hujan berhenti...
kadang2 aku terfikir macam mana kalau aku jadi dorang..
apa perasaan aku masa tu????????

dalam kereta jugak..bila lalu kat bustop...
tengok makcik2 pegang barang banyak2 tunggu bas..
maybe nak berniaga atau nak pergi mana...
entahlah...aku kesian...
mana anak2 dia? kenapa anak2 dia tak hantar?
anak dia tak bg dia duit ke?
kadang2 berpanas terik...jalan kaki jauh2...
nenek2 yang dah uzur pun ada jugak...kesian...
bila aku tua nanti aku macam tu jugak ke???
apa perasaan orang tu agaknya kan???

pernah tak korang fikir semua ni? atau korang fikir macam mana nak jadi kaya je?


kadang2 seronok jadi kaya...seronok berangan2 jadi orang senang..
tapi kadang2 kita kene jugak berfikir apa akan jadi kalau kita susah...
sebab kita bukan selamanya senang...

minggu ni minggu emo kot..hahaha! jadi sila bg can kat aku nak jadi poyo..
well...kadang2 kita pandai cakap je..bila jadi kat kita...
kita pon tak tau kan...betul?

0 comments on "kalau...."

Post a Comment

Tuesday, April 6, 2010

kalau....



pernah tak korang terfikir kenapa korang menjadi korang?
macam...korang adalah korang and pernah tak korang terfikir
kalau korang adalah orang lain? pernah?

eleh...konfem la pernah kan..selalu aku dengar ada je orang cite2...
kan best kalau aku jadi orang kaya..
boleh kereta sport sebijik...beli rumah banglo cash...
anak 11 pon tak ada hal lah...nak makan apa semua pon boleh..
tak payah pon nak fikir pasal duit...
ada? ada kan korang selalu berangan2..ada? adaaaaaaaaaaaa kannnnn..hehe!

tapi bagi aku..mungkin tuhan tak bagi aku kaya...
sebab..bila aku kaya aku lupa Dia...
bila aku kaya aku lupa kat orang yang tak mampu..
bila aku kaya aku megah dan sombong..
bila aku kaya aku lupa diri...
bila aku kaya aku tak hormat orang...
hmmm...mungkin jugak kan..
sebab kita tak tahu apa yang akan jadi kat kita bila kita kaya...
memang lah kita akan cakap...
bila kita kaya kita tak nak megah,
tak nak sombong, tak nak riak..
tapi kita sendiri belum tau kita berubah atau tak..

bila dalam kereta...aku sejuk2 dengan aircond...ok lah kereta ibu..
aku ni mana ada kereta..lalalalala~~~ then nampak pulak orang naik moto...
dan tetibe hujan...aku kesian tengok dorang...
kesian kadang2 pakcik2 tua yang motor dah uzur...
kat belakang motor ada sayur nak jual..
kelam kabut carik park kat tepi...dan teduh kan sayur2 dia..
dia basah pon tak apa...
kadang2 tengok dorang berhenti kat bawah jambatan...
kene tunggu sampai hujan berhenti...
kadang2 aku terfikir macam mana kalau aku jadi dorang..
apa perasaan aku masa tu????????

dalam kereta jugak..bila lalu kat bustop...
tengok makcik2 pegang barang banyak2 tunggu bas..
maybe nak berniaga atau nak pergi mana...
entahlah...aku kesian...
mana anak2 dia? kenapa anak2 dia tak hantar?
anak dia tak bg dia duit ke?
kadang2 berpanas terik...jalan kaki jauh2...
nenek2 yang dah uzur pun ada jugak...kesian...
bila aku tua nanti aku macam tu jugak ke???
apa perasaan orang tu agaknya kan???

pernah tak korang fikir semua ni? atau korang fikir macam mana nak jadi kaya je?


kadang2 seronok jadi kaya...seronok berangan2 jadi orang senang..
tapi kadang2 kita kene jugak berfikir apa akan jadi kalau kita susah...
sebab kita bukan selamanya senang...

minggu ni minggu emo kot..hahaha! jadi sila bg can kat aku nak jadi poyo..
well...kadang2 kita pandai cakap je..bila jadi kat kita...
kita pon tak tau kan...betul?

0 comments: