Wednesday, January 16, 2013

bila perempuan

Posted by mrs yaya at Wednesday, January 16, 2013
normal! bila sebut je pasal perempuan..koorang mesti samakan perempuan ini dengan emosional..dan bila cakap pasal lelaki,kompern ada kaitan dengan EGO..tak begitu?oke memang betul la tu..wahahah!!
tetapi.....jangan koorang jangan rasa pelik, perempuan pun boleh bersifat EGO..

MARAH
perempuan akan cepat melenting bila mereka  marah..nasib koorang lah kan kalau dapat perempuan yang keturunan naga ke singa ke...hahahah! tapi percaya,perempuan ini mudah dipujuk kalau marahnya dah reda.haa satu hal lagi,perempuan ini kalau marah,ada yang jenis lepas cakap aje..ye lah tengah marah kan..tapi ingat,time perempuan marah,90% apa yang mereka katakan takde la betul sangat..hard to believe but it is a fact..

MOODY
perempuan ini ada masa mereka tetiba moody..kadang mende kecik pun boleh buat mereka ini moody..so jangan nak salahkan perempuan sebab mereka pun bukan nak sangat moody ini..hello!!..ingat seronok ke bila rasa macam ini..cuba untuk menjadi personal therapist dan bersabar..oke darlinggg

BENCI
jangan sangka hati perempuan ini lembut takde perasaan benci.perempuan bila dah rasa benci,kebencian mereka lebih hebat dari kebencian lelaki tau.perempuan memang cepat mengalah tapi bila dah takde sabar dalam diri tu,automatik hati mereka boleh jadi keras...koorang pujuk la macam mana pun,bagi bunga ke,coklat ke,melalak tengah hujan ke* ada ke?hahah! memang dah takde makna dah...kalau koorang lelaki nak try,try la, aku tak halang pun...hahaha!!! tapi berhati-hati lah,kadang-kadang benci boleh bertukar menjadi dendam..

TERASA
waspada bila perempuan terasa..wahh!! hahaah!! perempuan ini memang mudah terasa.sekeras mana pun hati mereka,perwatakan mereka,mereka tetap perempuan.apekah? bila mereka mula terasa, sama ada mereka merajuk atau diam seribu bahasa..itu normal..berjaga-jaga bila bercakap dengan mereka..nampak tak kaitannya kat situ? pegang hati mereka sebaik mungkin kerana mereka pun akan lakukan macam itu juga..

SEDIH
bila mereka sedih,kesedihan itu akan rasa sampai jiwa.kadang-kadang sampai tak dapat nak mengawal perasaan dan sedikit sebanyak dapat effect pada pasangan..cuba jangan nak salahkan sangat perempuan bila mereka sedih..kata tak pandai nak mengawal perasaan lah..manja sangat la.."lempang juga kan"..hahah!! cuba tanya mereka " awak oke tak ini? takmo la sedih-sedih..saya ada kan.." aloowww...sweet wehh!

MERAJUK
ada ke perempuan kalau merajuk dia akan bagitahu?gile dohh..lelaki kena la tahu kalau pasangan anda merajuk..perempuan kalau dia merajuk,pujuk la..tu pun nak bagitahu..walaupun simple sekali pun..contoh "alooooo...jangan la merajuk" hahahh!! geli pula nak taip..tapi realiti tau..

DIAM
perempuan bila mereka dah fedup dan rasa tak guna dah nak berbincang,mereka akan buat keputusan untuk diam..cakap berjuta kali pun,tetap sama..baik diam..lelaki still buat..betul tak? yelah,cakap dengan budak-budak pun,mereka dengar..apa tah lagi orang besar yang jenis masuk telinga kanan,keluar telinga kiri..tapi dari sudut hati,mereka kan rasa sedih dan sudah tak mampu nak melayan kamu..

jadi lelaki,tolong alert dengan perasaan perempuan..jangan ingat kami je yang kena paham koorang..koorang pun kena paham kami..tepuk dada,tanya selera..cewahhh!!! kalau tak mampu nak lakukan,jangan nak bercinta..hahaahahhahah!!!! tetiba?! 




0 comments on "bila perempuan"

Post a Comment

Wednesday, January 16, 2013

bila perempuan

normal! bila sebut je pasal perempuan..koorang mesti samakan perempuan ini dengan emosional..dan bila cakap pasal lelaki,kompern ada kaitan dengan EGO..tak begitu?oke memang betul la tu..wahahah!!
tetapi.....jangan koorang jangan rasa pelik, perempuan pun boleh bersifat EGO..

MARAH
perempuan akan cepat melenting bila mereka  marah..nasib koorang lah kan kalau dapat perempuan yang keturunan naga ke singa ke...hahahah! tapi percaya,perempuan ini mudah dipujuk kalau marahnya dah reda.haa satu hal lagi,perempuan ini kalau marah,ada yang jenis lepas cakap aje..ye lah tengah marah kan..tapi ingat,time perempuan marah,90% apa yang mereka katakan takde la betul sangat..hard to believe but it is a fact..

MOODY
perempuan ini ada masa mereka tetiba moody..kadang mende kecik pun boleh buat mereka ini moody..so jangan nak salahkan perempuan sebab mereka pun bukan nak sangat moody ini..hello!!..ingat seronok ke bila rasa macam ini..cuba untuk menjadi personal therapist dan bersabar..oke darlinggg

BENCI
jangan sangka hati perempuan ini lembut takde perasaan benci.perempuan bila dah rasa benci,kebencian mereka lebih hebat dari kebencian lelaki tau.perempuan memang cepat mengalah tapi bila dah takde sabar dalam diri tu,automatik hati mereka boleh jadi keras...koorang pujuk la macam mana pun,bagi bunga ke,coklat ke,melalak tengah hujan ke* ada ke?hahah! memang dah takde makna dah...kalau koorang lelaki nak try,try la, aku tak halang pun...hahaha!!! tapi berhati-hati lah,kadang-kadang benci boleh bertukar menjadi dendam..

TERASA
waspada bila perempuan terasa..wahh!! hahaah!! perempuan ini memang mudah terasa.sekeras mana pun hati mereka,perwatakan mereka,mereka tetap perempuan.apekah? bila mereka mula terasa, sama ada mereka merajuk atau diam seribu bahasa..itu normal..berjaga-jaga bila bercakap dengan mereka..nampak tak kaitannya kat situ? pegang hati mereka sebaik mungkin kerana mereka pun akan lakukan macam itu juga..

SEDIH
bila mereka sedih,kesedihan itu akan rasa sampai jiwa.kadang-kadang sampai tak dapat nak mengawal perasaan dan sedikit sebanyak dapat effect pada pasangan..cuba jangan nak salahkan sangat perempuan bila mereka sedih..kata tak pandai nak mengawal perasaan lah..manja sangat la.."lempang juga kan"..hahah!! cuba tanya mereka " awak oke tak ini? takmo la sedih-sedih..saya ada kan.." aloowww...sweet wehh!

MERAJUK
ada ke perempuan kalau merajuk dia akan bagitahu?gile dohh..lelaki kena la tahu kalau pasangan anda merajuk..perempuan kalau dia merajuk,pujuk la..tu pun nak bagitahu..walaupun simple sekali pun..contoh "alooooo...jangan la merajuk" hahahh!! geli pula nak taip..tapi realiti tau..

DIAM
perempuan bila mereka dah fedup dan rasa tak guna dah nak berbincang,mereka akan buat keputusan untuk diam..cakap berjuta kali pun,tetap sama..baik diam..lelaki still buat..betul tak? yelah,cakap dengan budak-budak pun,mereka dengar..apa tah lagi orang besar yang jenis masuk telinga kanan,keluar telinga kiri..tapi dari sudut hati,mereka kan rasa sedih dan sudah tak mampu nak melayan kamu..

jadi lelaki,tolong alert dengan perasaan perempuan..jangan ingat kami je yang kena paham koorang..koorang pun kena paham kami..tepuk dada,tanya selera..cewahhh!!! kalau tak mampu nak lakukan,jangan nak bercinta..hahaahahhahah!!!! tetiba?! 




0 comments: