Monday, July 25, 2011

cinta???OMG!!

Posted by mrs yaya at Monday, July 25, 2011
huhuh! kali ini enrty aku macam takleh bla jekan...adeakukesah..huhu!! ramai remaja-remaja sekarng tertanya2..apa ada dengan CINTA??ala..aii pun remaja okey..aii tahu la..huhu!! u all jangan nak tipu..aii tak suke..huhu!!

okey...apa ada dengan CINTA erk..pendapat aku la kan..Cinta itu indah sebenarnye kalau kita pandai menghargainyar..Jika kita benar-benar mencintai seseorang kita tidak akan pernah berhenti memikirkan tentang mereka walaupun sesaat dan merasakan dialah segalanya.Segala masalah,suka duka kite boleh kongsi dengan pasangan kita...Bila cinta yang kita miliki sejati..jujur aku kate..kite akan merasa kebahagiaan,kegembiraan walaupun berjauhan sekali pun...

Tapi tak indah bile CINTA itu palsu dan tak ikhlas...salah seorang akan merana dengan perbuatan pasangannya...Ingat,kite tak boleh mengalahgunakan cinta untuk kepentingan sendiri.sekadar untuk memuaskan nafsu,keseronokan diri sendiri...Ramai sangat aku tengok pasangan sekarang...bila si perempuan setia...si lelaki tak setia..bile si lelaki setia,si perempuan pulak tak setia..Ingat,jika kita melakukan terhadap pasangan kita,percaya la...suatu hari nanti kita akan merasakannya...Mungkin dengan lebih teruk...

CINTA tanpa usaha..Ini yang aku paling tak suka..Kita menggunakan perkara-perkara syirik untuk mendapatkan cinta dari seseorang...Percaya lah,cinta yang sebegini tak bertahan lama..Tuhan maha kuasa...Tuhan maha mengetahui...Kita bukan sahaja hidup di dunia...Mungkin di dunia,kita boleh mendapat kepuasan tapi ingat,di akhirat apa yang akan kita dapat...Insyallah,kalau kita usaha dan cinta kita tulus...kita akan dapatkannya cuma cepat atau lambat..Jika dia lah jodoh kita...

Jika kita menCINTAi seseorang..kita boleh menerimanya seadainya...Jangan waktu kita senang,gembira,kite lupakannya..bile kite susah dan sunyi..kite cari..manusia tak boleh disamakan seperti patung...

dan CINTA juga tak boleh dipaksa...;)

*orang yang suka mempermaenkan CINTA,tidak akan marasa apa-apa tentang cinta...Ia cuma dapat merasakan kepuasan dan akhirnya akan merasa penderitaan...*

okey..itu sahaja ceramah aii pada kali ini...saket kepala aii tau pikir ayat2 sebagus di atas..kalau dari dulu macam ini..kompen BM A1..okey2,pape pun...Renung2kan dan selamat beramal...huhuu!!! mud : demam~~~tetttt!!!

0 comments on "cinta???OMG!!"

Post a Comment

Monday, July 25, 2011

cinta???OMG!!

huhuh! kali ini enrty aku macam takleh bla jekan...adeakukesah..huhu!! ramai remaja-remaja sekarng tertanya2..apa ada dengan CINTA??ala..aii pun remaja okey..aii tahu la..huhu!! u all jangan nak tipu..aii tak suke..huhu!!

okey...apa ada dengan CINTA erk..pendapat aku la kan..Cinta itu indah sebenarnye kalau kita pandai menghargainyar..Jika kita benar-benar mencintai seseorang kita tidak akan pernah berhenti memikirkan tentang mereka walaupun sesaat dan merasakan dialah segalanya.Segala masalah,suka duka kite boleh kongsi dengan pasangan kita...Bila cinta yang kita miliki sejati..jujur aku kate..kite akan merasa kebahagiaan,kegembiraan walaupun berjauhan sekali pun...

Tapi tak indah bile CINTA itu palsu dan tak ikhlas...salah seorang akan merana dengan perbuatan pasangannya...Ingat,kite tak boleh mengalahgunakan cinta untuk kepentingan sendiri.sekadar untuk memuaskan nafsu,keseronokan diri sendiri...Ramai sangat aku tengok pasangan sekarang...bila si perempuan setia...si lelaki tak setia..bile si lelaki setia,si perempuan pulak tak setia..Ingat,jika kita melakukan terhadap pasangan kita,percaya la...suatu hari nanti kita akan merasakannya...Mungkin dengan lebih teruk...

CINTA tanpa usaha..Ini yang aku paling tak suka..Kita menggunakan perkara-perkara syirik untuk mendapatkan cinta dari seseorang...Percaya lah,cinta yang sebegini tak bertahan lama..Tuhan maha kuasa...Tuhan maha mengetahui...Kita bukan sahaja hidup di dunia...Mungkin di dunia,kita boleh mendapat kepuasan tapi ingat,di akhirat apa yang akan kita dapat...Insyallah,kalau kita usaha dan cinta kita tulus...kita akan dapatkannya cuma cepat atau lambat..Jika dia lah jodoh kita...

Jika kita menCINTAi seseorang..kita boleh menerimanya seadainya...Jangan waktu kita senang,gembira,kite lupakannya..bile kite susah dan sunyi..kite cari..manusia tak boleh disamakan seperti patung...

dan CINTA juga tak boleh dipaksa...;)

*orang yang suka mempermaenkan CINTA,tidak akan marasa apa-apa tentang cinta...Ia cuma dapat merasakan kepuasan dan akhirnya akan merasa penderitaan...*

okey..itu sahaja ceramah aii pada kali ini...saket kepala aii tau pikir ayat2 sebagus di atas..kalau dari dulu macam ini..kompen BM A1..okey2,pape pun...Renung2kan dan selamat beramal...huhuu!!! mud : demam~~~tetttt!!!

0 comments: