Monday, July 11, 2011

Membanggakan hati, Membulukan hati

Posted by mrs yaya at Monday, July 11, 2011
Ada banyak perbandingan yang boleh membuatkan disebelah pihak berasa bannga, dan disebelah pihak lagi rasa berbulu...MENGAPA BEGITU...?? dah namanya pun compare, harus lah ada kata lawan di situ...takkan la tiba2 ayat perbandingan tu sama erti pulak...ha dulu cikgu Bm ajar mesti tak dengar feel korek idung kat belakang kan... (macam pernah buat je..haha)

Contohnya,

Ali lebih pandai dari Abu
*Ali bangga*
*Abu berbulu*

Fatimah lebih pantas berbanding Halimah yang lembap
*Fatimah bannga*
*Halimah Berbulu*

Suki sangat cantik berbandung Saki
*Suki bangga*
*Saki berbulu

okey ada paham? contoh di atas ini menunjukkan dua orang yang berkaitan, tapi ada cara lain jugak untuk membuatkan SEORANG bangga dan RAMAI yang berbulu...
baca situasi ini...



Seorang makcik yang bertanyakan umur aku dihadapah keluarga tercinta...

Makcik : Berapa umur adik?
Aku : 23 makcik
Makcik : LA, MAKCIK INGAT YANA BARU 17 TAHUN! (perluww kewww huruf besar itewwwww)
Aku : (hidung kembang kempis bangga)

siapa yang berbulu di sini????

jawapannya - KELUARGA TERCINTA ITEWWWWW...hahahahahaha!

mereka semua terus membuatkan ~TANGAN DI DADA MATA KE ATAS~

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadakukesah..hahahaha!

*oit Apiz Coma!! anda pun berbulu jugak ker???hhahahahhaaha!*

0 comments on "Membanggakan hati, Membulukan hati"

Post a Comment

Monday, July 11, 2011

Membanggakan hati, Membulukan hati

Ada banyak perbandingan yang boleh membuatkan disebelah pihak berasa bannga, dan disebelah pihak lagi rasa berbulu...MENGAPA BEGITU...?? dah namanya pun compare, harus lah ada kata lawan di situ...takkan la tiba2 ayat perbandingan tu sama erti pulak...ha dulu cikgu Bm ajar mesti tak dengar feel korek idung kat belakang kan... (macam pernah buat je..haha)

Contohnya,

Ali lebih pandai dari Abu
*Ali bangga*
*Abu berbulu*

Fatimah lebih pantas berbanding Halimah yang lembap
*Fatimah bannga*
*Halimah Berbulu*

Suki sangat cantik berbandung Saki
*Suki bangga*
*Saki berbulu

okey ada paham? contoh di atas ini menunjukkan dua orang yang berkaitan, tapi ada cara lain jugak untuk membuatkan SEORANG bangga dan RAMAI yang berbulu...
baca situasi ini...



Seorang makcik yang bertanyakan umur aku dihadapah keluarga tercinta...

Makcik : Berapa umur adik?
Aku : 23 makcik
Makcik : LA, MAKCIK INGAT YANA BARU 17 TAHUN! (perluww kewww huruf besar itewwwww)
Aku : (hidung kembang kempis bangga)

siapa yang berbulu di sini????

jawapannya - KELUARGA TERCINTA ITEWWWWW...hahahahahaha!

mereka semua terus membuatkan ~TANGAN DI DADA MATA KE ATAS~

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadakukesah..hahahaha!

*oit Apiz Coma!! anda pun berbulu jugak ker???hhahahahhaaha!*

0 comments: